Secțiuni:
1. Despre noi / Despre instituţie
2. Informaţii de interes public / Interes public
3. Contact
4. Integritatea instituţională
1. Secțiunea „Despre instituție” / „Despre noi” / „Minister”/ „Prezentare”
1.1. Legislație privind organizarea și funcționarea instituției
1.2. Prezentarea conducerii, cu publicarea CV-urilor aferente pentru demnitarii din conducere
1.2.1. Lista completă a demnitarilor cu funcții de conducere
1.2.2. Agenda conducerii conform standardelor RUTI
1.3. Organizare
1.3.1. Regulament de organizare și funcționare
1.3.2. Organigrama
1.3.3. Lista și datele de contact ale instituțiilor care funcționează în subordinea/ coordonarea sau sub autoritatea instituției + link la pagina web a subordonatei. Dacă subordonata nu are pagină de internet, atunci link-ul trebuie să conducă la o sub-pagină a instituției tutelare care să conțină informațiile pe care ar trebui să le afișeze subordonata. Aceasta este valabil și pentru instituțiile aflate în coordonare sau sub autoritate, precum și pentru întreprinderi publice.
1.3.4. Carieră –anunțurile posturilor scoase la concurs
1.4. Programe și strategii
1.5. Rapoarte și studii
1.5.1. Rapoarte
1.5.2. Studii
2. Secțiunea informații de interes public
2.1. Solicitarea informațiilor de interes public – această secțiune va cuprinde atât trimiteri la actele normative din domeniu (cu link către http://legislație.just.ro): Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informații de interes public, cu modificările și completările ulterioare, normele de aplicare (H.G. 123/2002), Legea reutilizării informațiilor din instituțiile publice, precum și:
2.2. Buletinul informativ al informațiilor de interes public
2.3. Buget
2.3.1. Bugetul din toate sursele de finanțare și bugetul structurilor aflate sub autoritatea, în subordinea sau în coordonarea respectivei instituții
În această secțiune vor fi evidențiate distinct suma fondurilor europene atrase de fiecare instituție centrală.
2.3.2. Situația plăților (execuție bugetară)
2.3.3. Situația drepturilor salariale pe funcții și a altor drepturi/beneficii
2.4. Bilanțuri contabile
2.5. Achiziții publice
2.5.1. Programul anual al achizițiilor publice
2.5.2. Centralizatorul achizițiilor publice
2.5.3. Contractele de achiziție publică de peste 5000 de euro
2.5.4. Documentele privind execuția contractului: declarații de calitate și conformitate, procese verbale de recepție, ordine de plată
2.6. Declarații de avere și de interese ale personalului instituției publice
2.7. Modelele de cereri/formulare tipizate
2.8. Situaţia anuală a finanţărilor nerambursabile acordate persoanelor fizice sau juridice fără scop patrimonial
3. Secțiunea transparență decizională
Temei: Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Secţiunea contact
1. Secțiunea „Despre noi” / „Despre Instituție”/ „Prezentare”
Tipul de informație publicată |
Temeiul demersului |
1. Legislație care reglementează organizarea și funcționarea instituției cu link către fiecare act normativ (disponibil în format electronic) în portalul http://legislatie.just.ro/ . |
Prevedere expresă a legii (Art. 5 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 544/2001). |
2. Conducere |
|
2.1 Conducerea – lista completă a persoanelor cu funcții din conducere, cu nume și prenume. În cazul demnitarilor (miniștrii, secretari de stat, prefecți, directori ai agențiilor/companiilor de stat), a membrilor și directorilor din cadrul companiilor de stat/regiilor autonome, vor fi publicate CV-urile și fotografiile acestora. |
Prevedere expresă a legii (Art. 5 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 544/2001). Aspecte aprobate de Guvernul României prin Memorandumul privind „creșterea transparenței și standardizarea afișării informațiilor de interes public” din luna martie 2016. |
2.2. Agenda conducerii, cu o actualizare periodică și menționarea activităților desfășurate de conducerea instituției. |
Aspecte aprobate de Guvernul României prin Memorandumul privind „creșterea transparenței și standardizarea afișării informațiilor de interes public” din luna martie 2016. |
3. Organizare |
|
3.1. Regulamentul de organizare și funcționare cu precizarea atribuțiilor departamentelor. |
Prevedere expresă a legii (Art. 5 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 544/2001). |
3.2 Organigrama |
Prevedere expresă a legii nr. 544/2001 (Art. 5 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 544/2001), cu evidențierea următoarelor aspecte, aprobate de Guvernul României prin Memorandumul privind „creșterea transparenței și standardizarea afișării informațiilor de interes public” din luna martie 2016: numărul maxim de posturi. Alături de organigramă va exista un link către Regulamentul de organizare și funcționare, pentru informații complete legate de atribuțiile structurilor componente. |
3.3. Lista și datele de contact ale instituțiilor care funcționează în subordinea/ coordonarea sau sub autoritatea instituției în cauză. |
Aspect aprobat de Guvernul României prin Memorandumul privind „creșterea transparenței și standardizarea afișării informațiilor de interes public” din luna martie 2016. |
3.4 Carieră – publicarea anunțurilor posturilor scoase la concurs din cadrul respectivei instituții. |
Prevedere expresă a H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici. (Art. 39 alin. (2) din H.G. 611/2008) |
4. Programe și strategii proprii |
Prevedere expresă a legii - (Art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 544/2001). |
5. Rapoarte și studii (rapoarte de activitate și alte rapoarte cerute de lege) |
Prevedere expresă a legii (Art. 5 alin. (3) din Legea nr. 544/2001). Cadrul orientativ pentru raportul de activitate este prevăzut în anexele Hotărârii Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea normelor metodologice ale Legii nr. 544/2001. |
2. Secțiunea „Informații de interes public” / „Interes public”
Tipul de informaţie publicată |
Temeiul demersului |
1. Solicitare informații de interes public |
|
1.1. Nume și prenume ale funcționarilor publici responsabili pentru accesul la informații de interes public precum și datele lor de contact (adresă de e-mail, telefon). |
(Art. 5 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 544/2001) |
1.2 . Lista cu documentele de interes public și lista cu documentele produse/gestionate de instituție, conform legii. |
Prevedere expresă a legii (Art. 5 alin. (1) lit. g) și h) din Legea nr. 544/2001). |
1.3 Model de cerere tip/ formular - solicitare de acces la informații în baza Legii nr. 544/2001. |
Modelul de cerere tip este prevăzut în anexele Hotărârii de Guvern nr. 123/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001. |
1.4 . Modalitatea de contestare a deciziei și modele de formulare în acest sens, conform anexelor normelor de aplicare. |
Mențiune expresă a legii (Art. 5 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 544/2001) Modelele de reclamație administrativă se regăsesc în Anexele din H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001. |
1.5 Rapoarte anuale de aplicare a Legii nr. 544/2001 |
Prevedere expresă a legii (Art. 5 alin. (3) din Legea nr. 544/2001) |
2. Buletinul informativ al informațiilor de interes public. |
Prevedere expresă a legii (Art. 5 alin. (2) din Legea nr. 544/2001) Buletinul va cuprinde trimiteri (link-uri) către informațiile publicate deja în diverse secțiuni, reprezentând o situație centralizată a acestora, în sensul creșterii accesibilității informațiilor. |
3. Buget |
|
3.1. Bugetul ce cuprinde toate sursele financiare ale instituției, pe ani, în format deschis precum și rectificările bugetare ale instituției. |
Prevedere expresă a legii (Art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 544/2001) |
3.2. Execuția bugetară – situația plăților în format deschis (actualizate cu o frecvență lunară). |
Aspect aprobat de Guvernul României prin Memorandumul privind „creșterea transparenței și standardizarea afișării informațiilor de interes public” din luna martie 2016. Plățile vor fi publicate lunar, începând cu 2015 și conținând cel puțin următoarele elemente (numele furnizorului, data plății, suma achitată, natura cheltuielii, explicații), din care aferente fondurilor nerambursabile. |
3.3 Situația drepturilor salariale și a altor drepturi prevăzute de acte normative cu un caracter special |
Aspect aprobat de Guvernul României prin Memorandumul privind „creșterea transparenței și standardizarea afișării informațiilor de interes public” din luna martie 2016. |
3.4. Situația anuală a finanțărilor nerambursabile acordate persoanelor fizice sau juridice fără scop patrimonial |
Art. 11 din Legea nr. 350 /2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general |
Pagina de internet va informa care sunt drepturile de natură salarială stabilite potrivit legii, pe categorii de funcții pentru personalul din respectiva instituție, precum și alte drepturi prevăzute de acte normative cu un caracter special (sporuri, indemnizații din proiecte). În aceeași secțiune vor fi menționate beneficii legale acordate de instituție precum: parcul auto al instituției, locuințe de serviciu, costuri de protocol, cu indicarea pentru fiecare informație a cadrului legal (act normativ și articolul) care conferă aceste drepturi, conform modelului de mai jos. Acest model reprezintă un standard minimal de detaliere a informațiilor. În cazul Consiliilor de Administrație ale companiilor de stat/întreprinderilor cu capital de stat, se va publica totalul indemnizațiilor membrilor Consiliului de Administrație și componența acestuia, precum și execuțiile contabile semestriale. |
|
Model de raportare situație drepturi salariale Nr. Funcție Drepturi salariale (minim-maxim) Alte drepturi/beneficii 1. Ministru .............. ........... 2. Secretar de stat .............. ........... 3. Consilier juridic .............. ........... |
Tipul de informație publicată |
Temeiul demersului |
4. Bilanțurile contabile semestriale. |
Prevedere expresă a legii(Art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 544/2001) |
5. Achiziții publice |
|
5.1. Programul anual de achiziții publice |
Conform art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 544/2001 coroborat cu art. 2 alin. (3) lit. b) din H.G. nr. 395/2016, fiecare autoritate publică trebuie să publice pe pagina proprie programul anual de achiziții și anexa acestuia. |
5.2. Centralizatorul achizițiilor publice cu evidențierea execuției contractelor, în format deschis, pentru contractele cu o valoare totală mai mare de 5.000 euro, cu o actualizare trimestrială. |
Aspect aprobat de Guvernul României prin Memorandumul privind „creșterea transparenței și standardizarea afișării informațiilor de interes public” din luna martie 2016; |
5.3. Contractele de achiziții publice cu o valoarea totală mai mare de 5.000 EUR, inclusiv anexe acestora. |
Conform art. 111 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, fiecare instituție are obligația să pună la dispoziție celor interesați copii ale contractelor de achiziții. Se vor afișa contractele de achiziție publică, derulate și/sau executate de autoritatea contractantă, cu o valoare mai mare de 5000 de EUR. Fiecare Autoritate Contractantă căreia i se aplică Memorandumul va publica contractele de achiziție publică, cu respectarea prevederilor art. 217 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare. Autoritățile Contractante au obligația de a asigura protejarea acelor informații pe care operatorul economic le precizează ca fiind confidențiale, în măsura în care, în mod obiectiv, dezvăluirea acestor informații ar prejudicia interesele legitime ale operatorului economic, în special în ceea ce privește secretul comercial și proprietatea intelectuală. În cazul clauzelor de confidențialitate, nepublicarea pe site-ul autorității contractante va fi motivată. |
Centralizatorul achizițiilor publice – situația executării contractelor de achiziţii publice va fi actualizată trimestrial
Titlu contract |
Nr. contract și data atribuirii |
Obiect contract |
Procedura aplicată |
Număr ofertanți |
Furnizor / Prestator / Executant |
Parteneri (asociați/ subcontractanți /terți/susținători) |
Valoarea prevăzută în contract (RON) |
Sursa finanțării |
Data de început |
Data de finalizare prevăzută în contract |
Modificare a cuantumului prețului prin act adițional / și data acestuia. |
Executarea contractului |
Preț final |
Status (finalizat / în execuție) |
|
Valoare plătită (cu TVA) |
Data efectuării plăţii |
||||||||||||||
..... |
15.000 |
01.01.2016 |
25.000 |
||||||||||||
10.000 |
01.02.2016 |
Tipul de informaţie publicată |
Temeiul demersului |
6. Declarații de avere și declarații de interese ale personalului instituției publice – demnitari, funcționari publici, personal contractual |
Prevedere expresă a legii (Legea nr. 176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative) |
7. Cereri / formulare tipizate pe care autoritățile administrației publice le solicită a fi completate de către cetățeni. Fiecare formular va indica timpul mediu estimativ pentru completare de către persoana interesată. Ex: Formular X - timp de completare 3 minute Formular Y - timp de completare 7 minute |
Cerere recurentă a societăţii civile, motivată iniţial de simplificarea procedurilor şi menţinută şi ca premisă a tendinţei de digitalizare actuale a administraţiei publice |
3. Secțiunea „Contact”
4. Secțiunea integritatea instituţională